פנג שואי בחדר הילדים

פנג שואי בחדר הילדיםהרעיון המרכזי בפנג שואי הוא שכל דבר הנמצא בסביבתנו משפיע עלינו, על חיינו ויכול לסייע לנו או לפעול נגדנו וכי לארגון הבית יש השפעה רבה על איכות חיינו.
על פי תורת הפנג שואי, בבית ובמרחב קיימים סוגי אנרגיה שונים. טיפול נכון באנרגיות אלה משפיע על ההרגשה של בני הבית, על מצב בריאותם ועל מימוש הפוטנציאל שלהם.
הילדים הרבה יותר רגישים מהמבוגרים ויצירת סביבה אנרגטית התומכת בהם, מקבלת חשיבות יתר. חשוב שהחדר יהיה מסודר ומעוצב נכון עבור הילד כך שיוכל להירגע אחרי יום של לימודים ופעילות ולהטען לקראת יום חדש בו יוכל להתרכז ולהתמצא בקלות.
כאשר חדרו של הילד אינו מאוזן ואינו נכון עבורו עלולים להופיע קשיי שינה, חוסר שקט, בעיות ריכוז ועוד.
המורכבות הרבה שבארגון חדר הילדים, על פי עקרונות הפנג שואי, נמצא במגוון הפונקציות שהחדר ממלא עבור הילד בעת ובעונה אחת –  חדר משחקים, חדר מחשב, להכנת שיעורים, לאירוח החברים ולבסוף כחדר שינה. זו גם הסיבה לחשיבות הרבה שיש לעיצוב החדר, לבחירת הצבעים והחומרים ולמיקום הרהיטים והחפצים.
דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא העובדה שבבתים רבים חולקים מספר ילדים את החדר ויש להתחשב בצרכי כולם.





במקרה כזה יש להגדיר לכל ילד את השטח שלו – קיר, מדף, ארון, שם הוא יאחסן את החפצים שלו ויתלה את התמונות שבחר.
חשוב לזכור – ההורים, המבוגרים בבית, הם שדואגים לעיצוב הבית כולו ואילו חדר הילדים , הוא ה"בית" של הילדים וחשוב שהם יהיו שותפים בתהליך כך שהייחודיות שלהם תבוא לידי ביטוי בחדר והם ירגישו שהחדר הוא אכן בסיס הביטחון שלהם.
הצעד הראשון שיש לעשות בבואנו לסדר את חדר הילדים הוא סדר וניקיון. יש למיין ולנפות כל דבר שאינו נחוץ יותר לילד – בגדים שאינם מתאימים, ספרי לימוד ומחברות מהשנה שעברה, צעצועים שאין לו עניין בהם ועוד.
חשוב לוודא שדלת הכניסה לחדר נפתחת באופן מלא ואין חפצים או מתלה בגדים המגבילים את פתיחתה.
מומלץ להשאיר את החלל המרכזי של החדר פנוי ונקי כך שיהיה מזמין וזמין לפעילות.
את המיטה יש למקם כך שראש המיטה מוצמד לקיר אך היא איננה בקו ישר עם הדלת. חשוב לוודא שאין קורות, מדפים או ארון גבוה מעל ראשו של הילד, דבר העלול לגרום לכאבי ראש ו/או חוסר קשב וריכוז. כמו כן יש להשאיר את החלל שמתחת למיטה פנוי ונקי לחלוטין, דבר שיאפשר זרימת אנרגיה חופשית בחדר.
שולחן הכתיבה והכסא, חשוב שיהיו  מותאמים בגודלם לילד כך שישב ורגליו נוגעות, מונחות על הרצפה ולא תלויות באוויר. גם כאן יש להימנע מתליית מדפים מעל ראשו. רצוי למקם את השולחן כך שהילד יוכל לראות את הנכנסים לחדר בעודו יושב ליד השולחן. זה יקנה לו תחושת שליטה ובטחון.
כדאי ללמד את הילד לסדר את השולחן בכל יום בתום עבודתו עליו. ישיבה ליד שולחן מסודר נעימה יותר ומלווה בבהירות מחשבתית.

את הצעצועים והמשחקים יש לארגן בקופסאות בארונות או על גבי מדפים כך שיהיו מסודרים ונגישים.
נושא רגיש בימינו הם מכשיר הטלוויזיה, המחשב והטלפון הסלולארי הנמצאים כמעט בכל חדר ילדים. זהו מצב לא רצוי אך מצוי. יש לוודא שהמכשירים כולם כבויים בשעת השינה ולהרחיק אותם ככל האפשר מהילד ובמיוחד מראשו, על מנת למנוע השפעה מזיקה של הקרינה.
ואם בשלב השינה אנו עוסקים, הרי  שלקראת הלילה חשוב ליצור בחדר אווירה רגועה ושלווה כדי שהילד יוכל להירדם בקלות. כדאי ורצוי לסדר את החדר בסוף היום ולהניח כל חפץ חזרה במקומו.
במידה ויש בעיות שינה ו/או בעיות התנהגות חריגות, כדאי לערוך ייעוץ פנג שואי מקיף  וטיהור אנרגטי, כתמיכה ומנוף לכל טיפול אחר שינתן לילד ולהורים.
חשוב לזכור, לכל ילד הצבעים התומכים בו והכיוונים הנכונים עבורו. שינה בכיוון נכון בלילה מטעינה  את הילד באנרגיה נכונה ומחדשת את כוחותיו.
ילד הסובל מליקויי למידה חשוב שנתמוך בו ונעצים את יכולותיו בכל דרך אפשרית – תמיכה והדרכה מנטאליים ורגשיים, תזונה נכונה ותמיכה דרך המרחב האישי שלו, דרך החדר שלו.
אחד הדברים שמעצימים את בעיית הקשב והריכוז היא הקרינה האלקטרו מגנטית. זו הנפלטת ממכשירי חשמל הנמצאים בבית ובחדר, זו המשפיעה על הבית מאנטנות ועמודי מתח גבוה וגם קרינה המגיעה מן האדמה – לחצים גיאופטיים. לקרינה זו השפעה לטווח ארוך והיא גורמת לנזק בריאותי מצטבר. כאשר ילד ישן על מקור קרינה כזה או יושב מעליו במשך מספר שעות ביום, הסכנה גדלה עוד יותר.
פנג שואי וטיהור אנרגטי הם אמצעים לנטרול הקרינה והשפעתה המזיקה.

 

ללמוד יותר על פנג שואי וטיהור אנרגטי

פנג שואיהבית על פי תורת הפנג שואי
הבית בו אנו מתגוררים חייב להשרות עלינו תחושת בטחון ולתת לנו תחושה שאנחנו ממוקמים במקום בו נוח לנו להיות. בשנים האחרונות ניתן לשמוע דרישה הולכת וגוברת של אנשים רבים לשיטת סידור בית על פי  הפנג שווי…
readmore

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות